29 Mart 2008 Cumartesi

ANLAM VEREMİYORUM!

Merhaba ben Bilgehan ve ben bir hastayım. İsmimi verip kendimi rencide etmek istemiyordum ama verdim gitti. “Merhaba ben bir bağımlıyım” desem daha iyiydi yani. Ne hastasıyım? Bu işlerin hastasıyım. Ne işi? Kendime, çevremdekilere, insanlara ve dünyama anlam verememenin hastasıyım. Bağımlısıyım.

En başta kendime anlam veremiyorum. Neyime? Magazincilerin "Sivri dilli şarkıcı Arto"Arto'nun yılan gibi bir sivri dille çevresindekilerin ensesini yalamasını düşünmeme anlam veremiyorum. Bu ne Arto'nun garipliği ne de benim garipliğim aslında.

Gariplik Arto'yu hayatımıza bu kadar sokan magazincilerde. İşte buna da anlam veremiyorum.

Teyzeme de anlam verememiştim bir aralar. Beş yaşındaki torunu Mertcan’ın şehirlerarası otobüs yolculuğu esnasında ağlayıp, otobüsü sürmek istemesi üzerine teyzemin "Öyle yaramaz ki, kocaman otobüsü o sürecekmiş" demesi... Ben bunu öyle algıladım ki, sanki tüm gariplik beş yaşındaki Mertcan’ın otobüsü sürmek istemesi değil de otobüsün büyük olması, kocaman olması. Yani onlar o yolculuğu otobüs değil de minibüs ile yapsalar bizim beş yaşındaki Mertcan sürecek minibüsü. Teyzem garip, ben garip, kocaman otobüs garip... Mertcan normal.

Kibarlıktaki "siz ne alırdınız" ifadesinin zamanla oluşan "sissnealırdınısss" şeklindeki tıslama sürecine anlam veremiyorum.

Yıllarca hiç bir politikacımıza da anlam veremedim. Şu an çok iyi anlam veriyorum ama politikacılarımıza. Gayet anlamsızlar...

Cem Ceminay’a yandan baktığımda tükürerek konuşmasına da anlam veremedim.

Her ay magazin programlarında çıkan, ismini bilmediğim gözlüklü diyetisyene de anlam veremedim. Hayır, yani her ay yeni bir diyet buluyor adam. "Çekirdekle gelen mucizevî diyet, domatesin bin bir faydası, patates kabuğunun özü". "şimdi patates pütürlerini kazıyıp kaynatın, içine kuyruk yağını ekleyin, üzerlerine hibiskus özü ilave edin, kaynatın". Haydi bakalım. Hibiskus ne ulan? Neyine anlam vereyim? Hibiskusa da anlam veremedim, bu adama da... Bu adamın ismini öğrendiğimde onu hibiskus özüne boğacağım. İşin özü bu…

Anlamsız olmuş her şey yahu. Çevrem yüzünden aptala dönmüşüm de haberim yok...
ifadesini kullanması üzerine

BİLGEHAN ANIL

Hiç yorum yok: