29 Mart 2008 Cumartesi

BİZ NE OLACAĞIZ?

BİZ NE OLACAĞIZ?

Hepimizin son günlerde cevabını en çok merak ettiği soru bu “Biz ne olacağız?”. Açıkçası buna ben de uyuyorum ve merak ediyorum. Büyüdüğümde (kazık kadar oldum o ayrı) ne olacağım falan da değil yani. Biz genel bakımdan, Türkiye olarak ne olacağız? Ne olacağımıza karar veremedik bir türlü. Tartıştık durduk günlerce ama hala karar veremedik.

“Halkı cumhurbaşkanı seçsin” dedik, “Cumhurbaşkanını halk seçsin” dedik. Neticesinde birine karar verdik. Bana kalsa halkı cumhurbaşkanı seçmeliydi ama olsun. Ben milletimin kararına saygı duyarım arkadaş. Hem ne güzel, kararsızlık önlenmiş oldu. Değil mi?

Sonra bir tartışma türedi piyasada. Türkiye Malezya olur mu? Haydi bakalım. Hükümetimizin de yoğun desteğiyle tartışma günlerce gündemde kaldı. Ezilip ezilip suyu içildi adeta. Karar veremedik ne olacağımıza.

“Türkiye İran olur mu?” diyenler de oldu. Ben olduramadım.

İddia ediyorum ortada hükümetten birinin evinde beslediği kanarya ölse de kanarya krizi olsaydı gündemde “Türkiye Kanarya Adaları olur mu?” diye bir tartışma dolanır dururdu.

Kanaryamız kaçmasın ama efendim kafesinden. Alttan mı bağlayalım? Üstten mi? İki kanadının arasına fiyonk mu atalım? Nasıl istersiniz? Paket mi olsun? Yine mi karar veremedik be! Dedim ben kararsızız diye ama.

Kendimizi İran yaptık, Malezya yaptık. Ben yarın kendimizi Papua Yeni Gine yapacağım. Gündem dolsun, nedir yani? Her hafta farklı bir ülke olsak aslında işime de gelir. Gezmeme gerek kalmaz. Gezmek kaç para haberiniz var mı? Eğer Türkiye yarın Fransa öbür gün de İtalya olsa Avrupa Birliği sürecini bile durdururum. Gerek kalmaz çaresiz çırpınışlara. Tabii düşünmek lazım, Eiffel Kulesi ve Pisa Kulesi gibi yapıların Türkiye’de olmayışı yine bir krizi beraberinde getirir.

Buna kızan ve Türkiye olma kararı alan Fransa ve İtalya gibi ülkeler tası tarağı toplar, hakiki Fransa ve İtalya’ya geri döner. Türkiye çöl gibi kalır ortada, çırılçıplak. Kendinden olan her şeyi verdiğinden kimliğini kaybetmiştir.

Türkiye böyle de çöl olur. Hayrettin Karaca’nın yıllardır gözler önüne serdiği “Türkiye’nin çöl olacağı gerçeği” böyle de olur.

Ama biz karar vermişiz, Türkiye’yi çöl yapmaya, Malezya yapmaya, İran yapmaya…

Şimdi sorsalar “Siz ne olacaksınız?” diye, önce bir düşünürüm. Kimse darılıp gücenmesin ama derim ki “Bizden cacık olmaz, hıyar bile olamayız, cacığa dolamayız”.

BİLGEHAN ANIL

Hiç yorum yok: